Cazın Büyükbabası Wayne Shorter 18 Ekim’de Cemal Reşit Rey’de!

Wayne Shorter, John Patitucci, Danilo Perez, Brian Blade

Günümüzde Sony Rollins ile birlikte caz tarihinin kilometre taşlarından kabul edilen Wayne Shorter, 18 Ekim’de, caz severlerle CRR’de buluşacak. Kendi dörtlüsüyle sahne alacak olan 78 yaşındaki Shorter, ilerleyen yaşına rağmen, etkileyici performansıyla yine göz dolduracak.

’ten aldığı ilhamla…

Caz tarihinde ilk dikkat çeken çıkışını Miles Davis’in ikinci beşlisinde gösteren Shorter, Blue Note Records’tan altmışlı yıllarda yayınladığı, Juju, Speak No Evil, All Seeing Eye, The Soothsayer, Adams Apple ve Night Dreamer gibi albümlerle caz tarihinde önemli bir yere sahip oldu. Yetmişli yıllarda ise Miles Davis’ten aldığı ilhamla beraber Avusturyalı orgcu, piyanist Joe Zawinul ile kurduğu Wheather Report caz-füzyon soundunu oluşturan öncelikli gruplardan biri haline geldi. Wheather Report okulu Joe Zawinul bestleri ve Wayne Shorter aranjmanlarıyla Black Market, Heavy Wheather, Mr Gone gibi pek çok füzyon albümünü caz tarihine armağan etti. Wheather Report okulu aynı zamanda Miroslav Vitous, Jaco Pastorius, Omar Hakim, Don Alias, Peter Erksine gibi pek çok önemli müzisyeni caz dünyasına kazandırdı. Kariyerinde altı kez grammy ödülü almış sanatçıya,1999 yılında Berklee College of Music tarafından fahri doktora unvanına layık görülen sanatçı 2000 yılından beri John Patitucci, Danilo Perez ve Brian Blade ile oluşturduğu dörtlüsüyle caz sahnelerinde yerini alıyor.

İşte bu önemli dörtlü ilk defa 18 Ekim akşamı CRR sahnesine misafir olacak, İstanbullular caza doyacak.

80.00 – 70.00 – 60.00 – 50.00 TL olan biletleri Biletix’te…

www.sanatlog.com

Jazz & Noir

& Noir (2008) klasik dönem Amerikan sineması ve de Avrupa sinemasının kilit noir’larının theme’lerini biraraya getiren heyecan verici bir albüm. Şu an için devamının gelip gelmeyeceği merak konusu; fakat şu haliyle bile zevkle dinlenebilen bir albüm…

Charles Gounod’un “Music To Be Murdered By” adlı kısa orkestra müziğinin ardından devreye giriyor ve statik ses tonu ile o her zamanki “My Name is ” sözleriyle devam ederek kısa bir malumat geçiyor…

Amerikan jazz müziğinin klas ismi Miles Davis’in Nouvelle Vague’ın büyük isimlerinden Fransız auteur Louis Malle’in şiirsel ’ı  Ascenseur pour l’échafaud (1958, Ölüm Asansörü) için bestelediği şahane notalarının ardından, Amerikan sinemasına çok büyük katkılarda bulunan ve janr sinemasının kadrolu müzisyenlerinden üstad Elmer Bernstein, sırasını Hitchcock fetişi Bernard Herrmann’a bırakıyor…

Klasik Hollywood’dan birçok temel taşı filmde imzası bulunan , ’in cehenneme benzeyen bir sınır coğrafyasında geçen dışavurumcu başyapıtı ’in (1958, Bitmeyen Balayı) notaları ile karşımıza çıkarken; Jean Wiener ise Jacques Becker imzalı Touchez pas au grisbi’nin (1954) lirik tema müziği ile albümdeki yerini alıyor. Piyano ve mızıkanın olağanüstü kombinasyonu, noir’ın melankolik ve sisli atmosferinde adeta bir geçit resmi yaptırıyor; gözyaşlarınıza hakim olamıyorsunuz…

Dragnet (1954) ve “heist” şaheserlerden ’dan da (1955) enstantaneler barındıran albüme son noktayı ise kara filmin önde gelen simalarından Edmond O’Brien koyuyor…

Mutlaka dinlemelisiniz…

Albüm İçeriği:

1. Music To Be Murdered By. 1958. Alfred Hitchcock (voice), Jeff Alexander, from ‘Music
to be murdered by’
2. Motel (Diner au motel). 1957. Miles Davis, from ‘Ascenseur pour l’echafaud’
3. Goodbye Baby Blues. 1957. The Chico Hamilton Quintet, from ‘ Sweet smell of success’
4. Audition. 1955. Elmer Bernstein, from ‘The Man with the golden arm’
5. Black Nightgown. 1958. Johnny Mandel, from ‘I want to live’
6. Trip To The Court. 1956. Bernard Herrmann, from ‘The Wrong man’
7. Breakup. 1955. Elmer Bernstein, from ‘The Man with the golden arm’
8. Blues. 1956. Franz Waxman, from ‘Crime in the streets’
9. The Way You Look Tonight. 1951. Jerome Kern, Dorothy Fields
10. Floozie. 1955. Alex North, from ‘The Rose tattoo’
11. Lyda. 1959. Piero Umiliani, from ‘L’audace colpo dei soliti ignoti’
12. I Get A Kick Out Of You. 1956. Robert Mitchum, from ‘Tall dark stranger’
13. Touchez Pas Au Grisbi. 1954. Ray Anthony and his Orchestra, from ‘Touchez pas au
grisbi’
14. Dragnet. 1953. Ray Anthony, from ‘Campus rumpus!’
15. Meaning Of The Blues. 1957. Bobby Troup, from ‘About the blues’
16. Night Beat. 1957. Chico Hamilton, from ‘ Sweet smell of success’
17. Touch Of Evil (Main Title). 1958. Henry Mancini, from ‘Touch of evil’
18. Rififi. 1954. Jacques Larue, M. Philippe Gerard, from ‘Du rififi chez les hommes’
19. Sophisticated Lady. 1940. Duke Elington, from ‘The Curse of jade scorpion’
20. Oh! Look At Me Now. 1950. John DeVries, Joe Bushkin, from ‘L.A. Confidential’
21. Harlem Nocturne. 1950. Earle Hagen, from ‘I Remember Glenn Miller’
22. Pete Kelly’s Blues. 1955. Sammy Cahn, Ray Heindorf, TV transmission, Los Angeles
23. Prologue. 1956. Bernard Herrmann, from ‘The Wrong man’
24. Finat (take 3) (Chez le photographe du motel). 1957. Miles Davis, from ‘Ascenseur
pour l’echafaud’
25. ‘I want to report a murder…’. 1949. Edmond O’Brien, George Lynn (dialogue), from
D.O.A.

Yazan: Hakan Bilge

www.sanatlog.com