“Masum Suretler”

İ’nde ’nın sergisi açılıyor…

İstanbul Modern Fotoğraf Galerisi’nde simge olarak kullandığı sessiz suretlerle zamansız ve mekânsız öyküler yaratan ’nın yeni sergisi “” açılıyor. 1 Haziran 2011- 4 Eylül 2011 tarihleri arasında sürecek olan serginin küratörü Engin Özendes. , “” başlıklı son fotoğraf sergisinde izleyiciyi, “Hayal mekân ve hayal zamanda kurgulanmış, alternatif gerçeklik, umut ve düş kırıklığı üzerine bir öyküyü izlemek üzere farklı bir dünyaya davet ettiğini” belirtiyor.

Bu sergisiyle, Canlı/Live, Hello Earth Goodbye ve Doppelgaenger (RUI) sergilerinin izleğini sürdüren , suretlere dair öykülerine yenisini ekliyor. Özellikle Rönesans resminde çok belirgin olarak işlenen anne ve çocuk temasına bambaşka bir gözle bakmaya çağırıyor bizi. çı, fotoğrafladığı suretlerine yine masalsı, doğaüstü nitelikler kazandırıyor.

Bu olağanüstü yolculukta kadının, anne ve cinsel imge olarak görselleştiği yanlar arasında bağlantılar kuruluyor. Anne ve oğlu, gerçekle düşün iç içe geçtiği görüntülerde, izleyicide yeni hikâyelerin yaratılmasına olanak sağlayan bir öykü sunuyor. Fotoğraftaki iki yolcu aniden başka bir boyutta, farklı mekânlarda belirirken, zaman ve mekâna ait doğrularımızı çapraşıklaştırıp, kadın ve kutsal tanımlarını suretler üzerinden yeniden düşündürerek, ardında yanıtlanacak başka sorular bırakıyor. , görüntülediği suretlerin, farklı mekân ve zamanlarda, gerçekçi hal ve ifadeleriyle, alternatif bir gerçekliği direttiklerini vurguluyor.

Zamanı belli olmayan bir yolculuk

Küratör Engin Özendes, ’nın Canlı/Live, Hello Earth Goodbye ve Doppelgaenger (RUI) sergilerinden sonra, adlı son fotoğraf serisinde izleyiciyi, mekânı ve zamanı ortadan kaldıran bir anlatımla baş başa bıraktığını ve suretlerle yeni öyküler yarattığını belirtiyor. ’nın terk edilmiş, eski mekânlarda bulduğu büyüleyici atmosferi, kullandığı olağanüstü ışıkla yansıttığına değinen Engin Özendes, “Öykü devam ederken mekân, bir eski fabrikada, terk edilmiş bir tren istasyonunda, eski bir kütüphanede, yıkık bir kilisede kendi bilinmezliğini sürdürüyor” diyor.

Özendes, sergi alanındaki video gösteriminde ise, oyuncak atlıkarıncanın kısırdöngü içinde, hızlı ama zamansızlık belirtisi olan devinimiyle bir ağacın gölgesinde huzur arayan genç kadın ve bebeğinin devinimsizliğinin, izleyeni yine zaman kavramında bilinmezliğe düşürdüğünü ifade ediyor. Lale Tara’nın fotoğraflarında, mizansenden kurguya, öyküden Ümit Ünal’ın tasarladığı Rönesans dönemi kostüm ve aksesuar seçimine ve mekâna kadar her şeyin çerçevelere titizlikle yerleştiğini vurguluyor.

The New School (New York) ve OCTET: School of Visual Arts (New York)’ta fotoğraf eğitimi alan ’nın “yediayyedigün” adlı görsel günlüğü 2005 yılında Robinson Crusoe Kitabevi tarafından yayınlandı.

Canlı (Bilsar, 2006) ve Hello Earth Goodbye (Bilsar, 2007), doppelgänger (RUI) (x-ist, 2009) isimli sergilerinin yanı sıra Contemporary İstanbul’09 ve 10, ST-ART 2009 (14. Avrupa Çağdaş Fuarı, Strasbourg), Art- HK 10 ve 11 (Hong Kong Uluslararası Fuarı) ve Paris’te Maison des Métallos’ta gerçekleşen “Türk Çağdaş Fotoğrafı Üzerine Subjektif Bir Panorama” adlı sergide yer aldı. 2010 yılında ayrıca, Sakshi Galeri, Bombay (Hindistan)’da gerçekleşen “Yeninin Geleneği” Sakshi Galeri, Taipei (Tayvan)’daki “Tarih ile Masal Arasında: Güncel Fotoğraf”  ve Londra’da “Ne Burada Ne de Orada: Kültürel Melezlik ve Üçüncü Alan Üzerine Düşünceler”  JAMM (Art & Beyond) başlıklı karma sergilere katıldı.

SanatLog Haber

www.sanatlog.com

İlişkili yazılar

Yorumlar

Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz...
Yorumunuzda avatar çıkması için gravatara üye olmalısınız!




Additional comments powered by BackType