Anasayfa / SanatLog Film Dizini

SanatLog Film Dizini

Aşağıda SanatLog’da bugüne dek incelenmiş filmlerin kısa bağlantılarını görmektesiniz. İlgili bağlantıya tıklayarak incelemeleri okuyabilirsiniz.

A

À bout de souffle (1960) ve Jean-Luc Godard

A Clockwork Orange (1971, Stanley Kubrick)

À ma soeur! (2001, Catherine Breillat)

A torinói ló (2011, Béla Tarr)

Aaahh Belinda (1986, Atıf Yılmaz)

Abel Ferrara

Abluka (2015, Emin Alper)

Aciz İnsanlığın Soylu Yönetmeni: Akira Kurosawa

Ağır Roman (1997, Mustafa Altıoklar)

Akira Kurosawa & Filmleri Üzerine

(120 Maddede) Alfred Hitchcock ve Filmleri

Alfred Hitchcock’un En İyi Filmleri

Ana Yurdu Filmi Üzerine Bir Derkenar

Andrzej Wajda ve Yurdun Kaybedilişi: Savaş Üçlemesi

Angst essen Seele auf (1974, Rainer Werner Fassbinder)

Another Woman (1988, Woody Allen)

Ansikte mot ansikte (1976, Ingmar Bergman)

Apocalypse Now (1979, Francis Ford Coppola)

Arkadaş (1975, Yılmaz Güney)

Aşk ve Kin (1964, Turgut Demirağ)

Aşktan da Üstün: Hitchcock Sinemasında Kişisel Bir Gezinti (kitap haberi)

Aşktan da Üstün: Hitchcock Sinemasında Kişisel Bir Gezinti Üzerine

Aşktan da Üstün ve Hitchcock Üzerine Hakan Bilge ile Söyleşi

Autumn Sonata (1978, Ingmar Bergman)

Avatar (2009, James Cameron)

B

Barbara Stanwyck’i Hatırlamak

Barton Fink (1991, Coen Kardeşler) – 1. eleştiri

Barton Fink (1991, Coen Kardeşler) – 2. eleştiri

Beasts of the Southern Wild (2012, Benh Zeitlin)

Belle de Jour (1967, Luis Bunuel) – 1. okuma

Belle de jour (1967, Luis Buñuel) – 2. okuma

Bergman’ın Adası

Beyza’nın Kadınları (2006, Mustafa Altıoklar)

1970′li Yılların Çok Az Bilinen Korku Filmlerinden Bazıları

Bir Zamanlar Anadolu’da (2011, Nuri Bilge Ceylan)

Black Swan (2010, Darren Aronofsky)

Blowup (1966, Michelangelo Antonioni) – 1. okuma

Blowup (1966, Michelangelo Antonioni) – 2. okuma

Blowup (1966, Michelangelo Antonioni) – 3. okuma

Blue Rita (1977, Jesus Franco)

Blue Velvet (1986, David Lynch) – 1. Bölüm

Blue Velvet (1986, David Lynch) – 2. Bölüm

Blue Velvet (1986, David Lynch) – 3. Bölüm

Blue Velvet (1986, David Lynch) – 4. Bölüm

Boudu Sauve Des Eaux (1932, Jean Renoir)

Bowling for Columbine (2002, Michael Moore)

Breakfast On Pluto (2005, Neil Jordan)

Brief Encounter (1945, Kısa Tesadüfler)

Burjuvazinin Gizemli Çekiciliği (1972, Luis Bunuel)

Bursa: Beyaz Perdedeki Kent

C

C.R.A.Z.Y. {2005, Jean-Marc Vallée)

Caché (2005, Michael Haneke)

Casino (1995, Martin Scorsese)

Cat on a Hot Tin Roof (1958, Richard Brooks)

Cemil & Cemil Dönüyor (1975-77, Melih Gülgen)

Charlie Chaplin Üzerine

Charlie Chaplin ve Filmleri Üzerine

Chikamatsu Monogatari (1954, Kenji Mizoguchi)

Chinatown (1974, Roman Polanski)

Cidade de Deus (2002, Fernando Meirelles)

Citizen Kane (1941, Orson Welles)

Coeurs (2006, Alain Resnais)

Crash (1996, David Cronenberg)

Cría cuervos (1976, Carlos Saura)

Cul-de-sac (1966, Roman Polanski)

Ç

Çılgın Kalabalıktan Uzakta: Bay Hulot’nun Tasfiyesi

D

Dark City (1998, Alex Proyas) – 1. okuma

Dark City (1998, Alex Proyas) – 2. okuma

David W. Griffith ve İki Başyapıtı

Dead Man (1995, Jim Jarmusch)

Delicatessen (1991, Jean-Pierre Jeunet & Marc Caro)

Demolition (2015, Jean-Marc Vallée)

Dersu Uzala (1975, Akira Kurosawa)

Det sjunde inseglet (1957, Ingmar Bergman)

Detachment (2011, Tony Kaye)

Devletin ve Ordunun İdeolojik Esiri: Sinema

Dışavurumcu Alman Sineması

Double Indemnity (1944, Billy Wilder) – 1. Bölüm

Double Indemnity (1944, Billy Wilder) – 2. Bölüm

Double Indemnity (1944, Billy Wilder) – 3. Bölüm

Dönersen Islık Çal (1993, Orhan Oğuz)

Dressed to Kill (1980, Brian De Palma)

Dünyayı Kurtaran Adam (1982, Çetin İnanç)

Dziga Vertov’un Sinema Dili Üzerine

E

Effi Briest (1974, Rainer Werner Fassbinder)

Eisenstein Sineması Üzerine Bir Deneme

“Ekşi Elmalar” ve Yılmaz Erdoğan

El Laberinto del fauno (2006, Guillermo del Toro)

Entelektüelin Çöküşü

Eraserhead (1977, David Lynch) – 1. Bölüm

Eraserhead (1977, David Lynch) – 2. Bölüm

Eraserhead (1977, David Lynch) – 3. Bölüm

Erken Dönem Pasolini Filmleri

Ex Machina (2015, Alex Garland) – 1. okuma

Ex Machina (2015, Alex Garland) – 2. okuma

Event Horizon (1997, Paul W.S. Anderson)

F

Faşizm ve Sinema (Robin Wood)

Federico Fellini’den Sözler

Fellini Sinemasında İktidarsızlık

Feminist Filmlerde Sınır İhlali

Fight Club (1999, David Fincher)

François Truffaut-Alfred Hitchcock Söyleşisi

Full Metal Jacket (1987, Stanley Kubrick)

G

Game of Thrones (2011-14, Alan Taylor vd.)

Genovese Sendromu

Gerilim ve Korkunun Mimarı: Alfred Hitchcock

Giallo (2009, Dario Argento)

Gilles Deleuze’de Yeni Bir Düşünme Biçimi Olarak Sinema

Godard Filmleri

Godard Sinemasına Genel Bir Bakış

Samurai Wolf Filmleri (1966-67, Hideo Gosha)

Gölge (2008, Mehmet Güreli)

Grimm Masalları

H

Hair High (2004, Bill Plympton)

Harrison Ford, Blade Runner Hakkında Ne Demişti?

Häxan: Witchcraft Through The Ages (1922, Benjamin Christensen)

Her (2013) ve Midnight in Paris (2011)

Hiroshima Mon Amour (1958, Alain Resnais)

Hitchcock (2012, Sacha Gervasi)

Hollywood Sinemasında Özgürlük ya da Tanrıların İçkisi Ambrosia

How to Get the Man’s Foot Outta Your Ass (2003, Mario Van Peebles)

I

Ikiru (1952, Akira Kurosawa)

Il conformista (1970, Bernardo Bertolucci)

Il deserto rosso (1964, Michelangelo Antonioni)

Imagine: John Lennon (1988, Andrew Solt)

 Inception (2010, Christopher Nolan)

Ingmar Bergman

Ingmar Bergman ve Filmleri Üzerine

Inland Empire (2006, David Lynch)

Institute Benjamenta, or This Dream Call Human Life (1995, Stephen & Timothy Quay)

Interstellar (2014, Christopher Nolan)

Issız Adam (2008, Çağan Irmak)

Ivan’s Childhood (1962, Andrei Tarkovsky)

İ

2001: A Space Odyssey (1968, Stanley Kubrick) – 1. analiz

2001: A Space Odyssey (1968, Stanley Kubrick) – 2. analiz

İklimler (2006, Nuri Bilge Ceylan)

İstismar Sineması Sözlüğü

İstismar Sinemasında Genç Kız ve Canavar Teması

J

Jack the Ripper (1976,  Jesus Franco)

Jean Cocteau ile Jean Marais

John Carpenter Filmleri

Julieta (2016, Pedro Almodóvar)

K

Kader (2006, Zeki Demirkubuz)

Kadınlar Ne İster? (2000, Nancy Meyers)

Kafka (1991, Steven Soderbergh)

Kagemusha & Ran (1980-85, Akira Kurosawa)

Kâğıt (2011, Sinan Çetin)

Kanun Namına (1952, Ömer Lütfi Akad)

Karanlıkta Uyananlar’dan İş ve Ekmek’e İşçi Filmleri

Karışık Pizza (1998, Umur Turagay)

Kemal Sunal ve Popüler Filmler Üzerine Notlar

40 Metrekare Almanya (1986, Tevfik Başer)

Kış Uykusu (2014, Nuri Bilge Ceylan) – 1. analiz

Kış Uykusu (2014, Nuri Bilge Ceylan) – 2. analiz

Kimssi pyoryugi (2009, Hae-jun Lee)

Kirli Harry’den Ejder Kapanı’na: Şiddet Toplumu & Silahlara Övgü

Klopka (2007, Srdan Golubovic)

Knife in the Water (1962, Roman Polanski)

Korku Filmlerindeki Jinefobi

Kramer vs. Kramer (1979, Robert Benton)

Kumarbaz Bob (1956, Jean-Pierre Melville)

Kurbağalar (1985, Şerif Gören)

Kuzuların Sessizliği ve Kamera-Seyirci İlişkisi

L

La fille sur le pont (1999, Patrice Leconte)

La grande illusion (1937, Jean Renoir)

La leggenda del pianista sull’oceano (1998, Giuseppe Tornatore)

La pianiste (2001, Michael Haneke)

La strada (1954, Federico Fellini)

Lakposhtha parvaz mikonand (2004, Bahman Ghobadi)

L’écume des jours (2013, Michel Gondry)

Le fantome de la liberte (1974, Luis Bunuel)

Le mépris (1963, Jean-Luc Godard)

Le silence de la mer (1949, Jean-Pierre Melville)

Le temps du loup (2003, Michael Haneke)

Le train (1973, Pierre Granier-Deferre)

L’eclisse (1962, Michelangelo Antonioni)

Les Enfants Du Paradis (1945, Marcel Carne)

Liv & Ingmar (2012, Dheeraj Akolkar)

Lola (1981, Rainer Werner Fassbinder)

Lord of the Flies (1963, Peter Brook)

Lost Highway (1997, David Lynch) – 1. Bölüm

Lost Highway (1997, David Lynch) – 2. Bölüm

Lost Highway (1997, David Lynch) – 3. Bölüm

Lost Highway (1997, David Lynch) – 4. Bölüm

Love (2015, Gaspar Noé)

Luis Buñuel İçin Neler Dediler?

M

M (1931, Fritz Lang)

Mad Max: Fury Road (2015, George Miller)

Män som hatar kvinno (2009, Niels Arden Oplev)

Marcel Fabre ve Öncü Sinema

Marmoulak (2004, Kamal Tabrizi)

Masallar ve Dengbejlerin Filmleri: Sesime Gel ve Annemin Şarkısı

Mecid Mecidi: Rabb’in Sinemadaki Gözü

Mektubun Sinemasal Tarihinde Gezinti

Metropolis (1927, Fritz Lang) – 1. analiz

Metropolis (1927, Fritz Lang) – 2. analiz

Mulholland Drive (2001, David Lynch) – 1. bölüm

Mulholland Drive (2001, David Lynch) – 2. bölüm

Mulholland Drive (2001, David Lynch) – 3. bölüm

Mustang (2015, Deniz Gamze Ergüven) – 1. eleştiri

Mustang (2015, Deniz Gamze Ergüven) – 2. eleştiri

Münferit (2007, Dersu Yavuz Altun)

N

Nefes: Vatan Sağolsun (2009, Levent Semerci)

Night of the Living Dead (1968, George A. Romero)

No Country for Old Men’de Orson Welles’in Gölgesi

Noah (2014, Darren Aronofsky)

Notting Hill (1999, Roger Michell)

Nuri Bilge Ceylan Hakkında Bir İnceleme

O

O Lucky Man! (1973, Lindsay Anderson)

12 Angry Men (1957, Sidney Lumet)

On the Waterfront (1954, Elia Kazan)

Once Upon a Time in America (1984, Sergio Leone)

One Flew Over The Cuckoo’s Nest (1975, Milos Forman)

Otto e mezzo (1963, Federico Fellini) – 1. bölüm

Otto e mezzo (1963, Federico Fellini) – 2. bölüm

Out of the Past’a Göre Kadınlar

P

Papillon (1973, Franklin J. Schaffner)

Paris, Texas (1984, Wim Wenders)

Pather Panchali (1955, Satyajit Ray)

Peeping Tom (1960, Michael Powell)

Perfume: The Story of a Murderer (2006, Tom Tykwer)

Peri Fotoğrafları ve Ölümün Ötesi

Persona (1966, Ingmar Bergman)

Pickup on South Street (1953, Samuel Fuller)

Picnic at Hanging Rock (1975, Peter Weir)

Prometheus (2012, Ridley Scott)

Psycho (1960, Alfred Hitchcock) – 1. analiz

 Psycho (1960, Alfred Hitchcock) – 2. analiz

 Psycho (1960, Alfred Hitchcock) – 3. analiz

Psycho’sunun Sahne Sahne İncelemesi (Görsel Materyallerle Birlikte)

Q

Queer As Folk Üzerine Düşünceler

R

Rang-e Khoda (1999, Mecid Mecidi) 

Rashômon’un Finali Üzerine

Rear Window (1954, Alfred Hitchcock) – 1. kritik

Rear Window (1954, Alfred Hitchcock) – 2. kritik

Rebecca (1940, Alfred Hitchcock)

Recep İvedik ve Nuri Bilge Ceylan Filmlerinde Tarkovski Etkisi

Rio Bravo (1959, Howard Hawks)

Roma (1972, Federico Fellini)

Roman ve Film Mukayesesi Hususunda Bazı Dikkatler: “Romanın Ruhu” ve Uyarlama Sorunu

Romandan Uyarlanan Filmler Nasıl Başarılı Olabilir?

Room 237 (2012, Rodney Ascher)

Rope (1948, Alfred Hitchcock) – 1. okuma

Rope (1948, Alfred Hitchcock) – 2. okuma

S

Sadomanía (1981, Jesus Franco)

Safar e Ghandehar (2001, Mohsen Makhmalbaf)

Sahi Bir Bilge Olgaç Vardı

Salò ya da Sodom’un Yüz Yirmi Günü (1975, Pier Paolo Pasolini)

Samuel Fuller’ı Anımsamak

Samuray (1967, Jean-Pierre Melville)

SanatLog-Giovanni Scognamillo Söyleşisi

Sarhoş Atlar Zamanı (2000, Bahman Ghobadi)

Sarmaşık (2015, Tolga Karaçelik)

Scarface (1983, Brian De Palma)

Scent of a Woman (1992, Martin Brest)

Seconds (1966, John Frankenheimer)

Seks ve Cinayet (1972, Mehmet Aslan)

Selvi Boylum Al Yazmalım (1977, Atıf Yılmaz)

Seyfi Teoman, Mahsun Kırmızıgül’e Karşı

Shadow of a Doubt (1943, Alfred Hitchcock)

Shakespeare’in Sinemadaki Aynası: Sir Laurence Olivier

Sin City (2005, Roberto Rodriguez & Frank Miller)

Sinema

Sinema Sosyolojisi Ne İşe Yarar?

Sinema Tarihinin En İyi 100 Filmi

Sinemada Çıplaklık: Nudies, Roughies, Mondo ve Porno

Sinemada “Gerçeklik” Olgusu ve Gerçekçi Okulun Mimarları

Sinemada ‘Savaşın Çocukları’

Sinemada sessiz ama derin bir kariyer: Michael Keaton

Sinemanın Oyuncağı: Kadın

Sinemanın Ölümsüz Dehası: Andrey Tarkovski

Sinemanın Zarafet Kraliçesi: Audrey Hepburn

Sinematik Dedikodular

Siyasal Bir İmkan Olarak Gerilla Film Yapımı

Slavoj Zizek’e Göre En İyi 10 Film

Some Like It Hot (1959, Billy Wilder)

Sonuncu Jön: Tarık Akan

Stanley Kubrick & 10′luk Film Listesi

Stanley Kubrick ve Filmleri Üzerine

Strange Days (1995, Kathryn Bigelow)

Suçlular Aramızda (1964, Metin Erksan)

Sunset Blvd. (1950, Billy Wilder)

Susuz Yaz (1964, Metin Erksan)

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007, Tim Burton)

Ş

Şarlo 21. Yüzyılda

Şiir ve Sinema (Luis Bunuel)

Şirinler

T

Ta kokkina fanaria (1963, Vasilis Georgiadis)

Taste of Cherry (1998, Abbas Kiarostami)

Teorema (1968, Pier Paolo Pasolini)

Tepenin Ardı (2011, Emin Alper)

The 49th Parallel (1941, Michael Powell & Emeric Pressburger)

The Curious Case of Benjamin Button (2009, David Fincher)

The French Lieutenant’s Woman (1981, Karel Reisz)

The Godfather Mitosu

The Godfather Mitosu Üzerine Hakan Bilge ile Söyleşi

The Godfather Üzerine Bilinmeyenler

The Grapes of Wrath (1940, John Ford)

The Hit (1984, Stephen Frears)

The Hurt Locker (2008, Kathryn Bigelow)

The Kite Runner (2007, Marc Forster)

The Lobster (2015, Giorgos Lanthimos)

The Matrix (1999, Wachowski Kardeşler)

The Road to Guantanamo (2006, Michael Winterbottom)

The Shogun’s Samurai (1978, Kinji Fukasaku)

The Silence (1963, Ingmar Bergman)

The Talented Mr. Ripley (1999, Anthony Minghella)

The Tall Men (1955, Raoul Walsh)

The Tenant (1976, Roman Polanski)

The Tree of Life (2011, Terrence Malick)

The Tribe (2014, Miroslav Slaboshpitsky)

The U.S. vs. John Lennon (2006, David Leaf, John Scheinfeld)

The Way We Were (1973, Sydney Pollack)

Thelma and Louise (1991, Ridley Scott)

They Live (1988, John Carpenter)

Throne of Blood (1957, Akira Kurosawa)

Tokyo Ghoul (2014, Shuhei Morita)

Tom & Jerry ve Çizgi Filmlerde Şiddetin Parametreleri

Tous les matins du monde (1991, Alain Corneau)

Toz Bezi (2015, Ahu Öztürk)

Türk Sinemasında 12 Eylül

Türk Sinemasında ’68’liler ve 12 Mart

Türk Sinemasında Oyunculuk

Türk Sinemasında Sanat Filmleri

Türk Sinemasının Dünü, Bügünü, Yarını

Türk Sinemasının Politik Halleri

Türk Sinemasının Üniversiteye Bakışı

Türkiye Sinemasında Femme Fatale Karakterler

Twilight & The Twilight Saga: New Moon (2008, Catherine Hardwicke – 2009, Chris Weitz)

U

Ufuk Açıcı Bir Sinema Kitabı: The Godfather Mitosu

Un Chant D’Amour (1950, Jean Genet)

Uvertür (2013, Alpgiray M. Uğurlu)

Uzak (2002; Nuri Bilge Ceylan)

V

Vatan, Millet, Sinema

Vavien (2009, Durul & Yağmur Taylan)

Vertigo (1958, Alfred Hitchcock) – 1. analiz

 Vertigo (1958, Alfred Hitchcock) – 2. analiz

Vicky Cristina Barcelona (2009, Woody Allen)

Vincent ve Frankenweenie (1982, 1984, Tim Burton)

Viridiana (1961, Luis Bunuel)

Voyager (1991, Volker Schlöndorff)

W

Walkabout (1971, Nicolas Roeg)

World War Z (2013, Marc Forster)

We Were Strangers (1949, John Huston)

Whiplash (2014, Damien Chazelle)

White Dog (1982, Samuel Fuller)

Wild at Heart (1990, David Lynch)

Woody Allen Filmlerinden Alıntılar

Y

Yaklaşan Zırvalık: Oscar Töreni

Yaralı Kurt (1972, Ömer Lütfi Akad)

Yaşamın Eşiğinde (1958, Ingmar Bergman)

Yeni Komedi Filmlerinin “Politikası”

Yeraltı (2012, Zeki Demirkubuz)

Yeşilçam’da Kopan İstismar Furyaları

Yılmaz Güney’in Gangster Filmleri

Young Man With a Horn (1950, Michael Curtiz)

Yumurta (2007, Semih Kaplanoğlu)

Yüzük Kardeşliği: Tolkien, Politik Tarih ve Cinsiyetçilik

Z

Zamana Direnen Bir Efsane: Marilyn Monroe

Zelig (1983, Woody Allen)

Zerkalo (1975, Andrei Tarkovsky)

Zirveden Sonsuz İnzivaya: Greta Garbo

Züğürt Ağa (1985, Nesli Çölgeçen)

 Bu bölüm güncellenmektedir.

15 Yorum

  1. Salò o le 120 giornate di Sodoma incelemenizi bekliyorum, umarım yakında incelersiniz.

  2. Çoğu emek isteyen, üzerinde çalışılmış yazılar için teşekkürler. Uzun süredir takipteyim. Takip edeceğim.

  3. bilgisayar mühendisi

    Sık kullanılanlarımın vazgeçilmezi. Okudukça insanı zenginleştiren sinema sayfası.

  4. Doyumsuz yazı koleksiyonu. Yine de burada görmek istediğimiz çok film var: Ucuz Roman, Persona, Fellini’den Tatlı Hayat, Malta Şahini, Ordet vb vb.

    Emeklerinizden dolayı teşekkürler.

    Yeni tasarım bi harika…

  5. Bir Sanatlog okuru olarak Tarkovski eleştirileri de görmek istiyorum.
    Başarılarınızın devamını dilerim.

  6. Tek kelimeyle mükemmel.

  7. her yazıya bayılıyorum, çok detaylı ve insanı her anlamda zenginleştiriyor.

  8. bütün okurlara ayrı ayrı teşekkür ederiz.

  9. Yazılar güzel. İzlediğim yönetmenlerin buradaki tüm eleştirilerini okuyorum yalnız bir nokta var canımı sıkan, o da şudur: Eleştirilerde entellik kasmaya, sanki bilerek anlamı zorlaştırmaya çalışıyorsunuz gibi geliyor. Karmaşık cümleler olabilir buna sözüm yok ama gayet Türkçesi kullanılabilecekken İngilizceden apartmalar yapılıyor örneğin. Bunlara gerek yok. Eleştiriler kaliteli dediğim gibi ama gösterişe, kasıntıya gerek yok.

  10. Arşivin giderek daha da genişlemesi bizim de kültürel yönden gelişmemizi sağlıyor. Bütün yazarların emeğine sağlık.

  11. twitter kanalıyla keşfettiğim, arşivini görünce gözlerimin kamaştığı böyle bir site yaptığınız için teşekkür ederim. takipteyim.

  12. Bu yazıların hepsini içeren bir kitap basılsa bir dakika durmadan alırım. Hepsi birbirinden nitelikli bu yazılar aslında bize filmin tamamını gösterip alt hikayelerine yer vererek filmi gerçekten kavramamızı, anlamamızı sağlıyor. Eleştirilmeyen bir yapıt anlaşılmaz ama önemli olan vasıflı eleştirmektir. Biz okurlara bu imkanı sağladığınız için teşekkürler.

  13. Bir de istekte bulunmak istiyorum 2011 yapımı God Blees America(Bobcat Goldthwait)yı inceler misiniz? Film Fight Club gibi ses getirmese de veya Mr. Robot gibi önemsenmese de gayet başarılı, absürt, kimsenin söylemediklerine ses olmaya çalışan bir sistem eleştirisi. Bir de Black Mirror isimli dizinin incelemesini yaparsanız inanın çok mutlu olurum. Bahsettiğim iki yapım da çok derin şeyleri sorgulayan ve içinde yaşadığımız çağın dürüstçe ayakta durabilen birer aynası konumunda.

  14. sanatlog artık daha sık güncellendiği için özellikle geçen sene film arşivi epey genişledi. bu sene daha da genişleyecek. ve tabii okurların düzenli takibi ve ilgisi bizi mutlu ediyor. önerdiğiniz yapımları da not alıyorum. ben yazamazsam muhakkak yazarlardan birisi yazacaktır zamanla. alakanıza, ince düşüncelerinize teşekkür ederim. okumaya, takip etmeye devam edin. yeni yazılarda buluşmak dileğiyle.

  15. Kurosawa, Kubrick ve Hitchcock yazılarına bayıldım. Emeği geçen herkese teşekkürü bir borç bilirim. Sevgiyle kalın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

kuşadası escort
bursa escort
ümraniye escort
çankaya escort
escort izmir