Anasayfa / Etiket Arşivi: Vertigo

Etiket Arşivi: Vertigo

Peeping Tom (1960, Röntgenci)

5354_Peeping-Tom-1

Peeping Tom, Sinemanın Voyeuristic Doğası, Jack the Ripper (Karındeşen Jack) Filmi çektiği dönemde Michael Powell’ın kariyerinin zirvesinde olması ve aynı zamanda kariyerini hemen hemen bitirmesi nedeniyle bu filmin sitede yönetmenin incelenen ilk filmi olması tuhaf karşılanabilir. Ama filmin referansa açık yapısı ve sinemanın kült filmlerine yakın olması hasebiyle (biraz da ...

Devamı »

1 Film 3 Analiz: Alfred Hitchcock’un Vertigo’su (3. Analiz)

Vertigo

“Vertigo” filminin ne olup ne olmadığını söylemeye gerek yok, zaten konu hakkında dikkate değer anlamda analizler yapılmış. Biz de hem kendi bakış açımızla, hem de birçok kaynaktan yararlanarak, filmi anlama açısından önem teşkil edecek birkaç noktayı ifade etmeye, farklı bakış açılarından filme bir nebze olsa da anlamlı bir bakış atmaya ...

Devamı »

1 Film 3 Analiz: Alfred Hitchcock’un Vertigo’su (1. Analiz)

9

Libidonal, Femme Fatale & Film Noir Tandanslı Bir Okuma “Mantıklı duygu: Her şey düzelir –hiçbir şey sürmez. Aşk duygusu: Hiçbir şey düzelmez –gene de sürer.” (Roland Barthes; Bir Aşk Söyleminden Parçalar) “Betül’e ithaf edilmiştir…” Alfred Hitchcock filmografisinde femme fatale arketipine en çok yaklaşan tiplemelere bakacak olursak –sanılanın aksine– zengin bir ...

Devamı »

1 Film 3 Analiz: Alfred Hitchcock’un Psycho’su

psycho-1960-alfred-hitchcock

SanatLog Okuyucularına; Nedensel olarak bakıldığında Psycho’nun, Walter Benjamin’in deyişiyle “aura”sını, bir sinema yapıtı olarak konumlandığı uzamı, öyküsünün çatallı duraklarını, gerek dünya sineması ve korku sinemasındaki, gerekse de Hitchcock filmografisinde teşkil ettiği yeri ve önemi açımlamak bize oldukça güç görünmüştü. Bu nedenle ilk düşüncemiz, muhtelif perspektif ve vizyonlardan, Psycho’nun salt belirli ...

Devamı »

Film Müzikleri Üzerine Düşünceler (2) – Alfred Hitchcock & Bernard Herrmann

Muzip Hitchcock & Uykucu Herrmann

Hatırlayacağınız gibi Film Müzikleri Üzerine Düşünceler (1) adlı yazımda, asıl amacı görsel anlatımı desteklemek olan, film esnasında sıradan izleyiciler tarafından dinlenmeyen, umursanmayan film müziklerinin işlevinden, algısal bütünlük açısından öneminden ayrıntılı bir şekilde bahsetmiş; hatta kimi durumlarda müziğin filmin önüne geçebileceğini Steven Spielberg- John Williams ikilisini örnek vererek müzik yapımcısının başarısının, ...

Devamı »

Roger Ebert’e Göre Sinema Tarihinin En İyi 10 Filmi

la-dolce-vita

1942 Amerika doğumlu Roger Ebert verimli bir sinema eleştirmeni. Bu alanda anakarasında önemli bir konuma da sahip aynı zamanda. Talk-show’ları ile, kitapları ile, köşe yazıları ile (Chicago Sun Times), internet sitesi ile vs. geniş bir kitleye seslenen Ebert’in sevdiği filmlere bakarak ünlü bir sinema eleştirmeninin zengin sinema birikiminin ne aşamada ...

Devamı »

Alfred Hitchcock’un En İyi Filmleri

the_birds

Alfred Hitchcock’un adını işitmeyen biri olduğunu sanmıyorum. Bunu bütün dünya ülkeleri için genelleyebilirsiniz ve bu hiç de abartılı bir varsayım olmaz. Ama yoksa “gerçek” mi demeliydim? Neyse.   Bu yazımızda, kariyerine thriller ile başlayıp en fazla başyapıt üreten yönetmenler kervanına katılarak sinemanın temel taşlarından biri durumuna yükselen Alfred Hitchcock’un en ...

Devamı »