Münire Yurdayüksel (Mistik Metamorfoz) Baskı Resim Sergisi

27 Şubat 2024 Yazar: admin  
Kategori: Duyurular, Resim, Sanat, Sanatsal Etkinlikler, Sergiler

MART 2024

A sanat” ETKİNLİK DUYURUSU

Etkinliğin;

ADI: “MİSTİK METAMORFOZ”

TÜRÜ: Baskı Resim Sergisi

SANATÇI: Münire Yurdayüksel

YER: İSO - ODAKULE  SANAT GALERİSİ Beyoğlu

DÖNEM: 2 MART – 27 MART 2010 Pazar hariç 11.00-18.00 Giriş serbesttir.

AÇILIŞ: 2 MART SALI 2024 17.00 – 20.00

İSO-Odakule Sanat Galerisi, 2 MART – 27 MART 2024 tarihleri arasında, Münire Yurdayüksel’in “MİSTİK METAMORFOZ” adlı Kişisel Baskı Resim Sergisini konuk ediyor.

“Özgün baskının birden fazla olanaklarını bir arada kullanarak insan ve doğa temasını kendime özgü fantastik ve mistik anlatımlarla ifade ederken, eserlerimdeki biçim ve dokular birbirleriyle iç içe geçerek tüm yüzeye dağılmış şekilde simgesel ögeler içermekte ve bir nevi illüzyon etkisi yaratmaktadırlar.”

“Dokuyu ve figure bir arada kullandığım çalışmalarımdaki görsel nesneleri ve çizgileri kimi zaman Arap kaligrafisiyle de harmanlayarak bütünü oluşturmakta ve aynı zamanda doğa ve insanın kaynaşmalarını, birbirleriyle bütünleşmelerini ve adeta birlikte fosilleşmelerini simgelemekteyim.” Münire Yurdayüksel

Görseller, Röportaj, TV çekimi için Sanat Yönetmeni: Necip Yeşiltepe

A Sanat www.asanat.com.tr contact@asanat.com.tr 212.2180337 - 0532 4353626

ODAKULE SANAT GALERİSİ İstiklal Cad.142/1 Odakule Beyoğlu

Mistik Metamorfoz

“Bana göre resim sanatı, biçimleri ve renkleri yakalama çabası taşıyan gizemli bir oyun. Eserlerimdeki biçimsellik ve içerik tamamen benim dünyama ait olan ve bende yasayanların tuvale ya da kağıt üzerine çeşitli tekniklerde yansımasıdır.

Her detayı yeni bir resim olan, bazen enerjik, bazen de dingin kompozisyonlardan oluşan bir resim dili ile kendimi ifade ederken seçtiğim renkler, renk katmanları ve biçimler arasında oluşan devinim, aynı zamanda yapıtlarımdaki soyut yorumların da çıkış noktasını oluşturmaktadır.” Münire Yurdayüksel

Münire Yurdayüksel, Belçika’da yaşayan, yurtdışında yurtiçinden daha çok tanınan, sevilen, sergilerini binlerce sanatçının izlediği, eserlerini satın aldığı değerli bir Türk sanatçısıdır.

Münire Yurdayüksel, eserlerinde ışık, gölge etkileri içinde dağılan, simgesel ve romantik çağrışımlar uyandıran figür, nesne ve formların boşlukta kapladığı hacime ve hareketin sonsuz tekrarına yönelik görünen biçimleri kurgusal bir dünya içinde yorumlamakta, somut-soyut ve fantastik bir anlayışı benimsemektedir. Sanatının temel öğeleri yüzey espas ilişkisi içinde renk armonisi, yuvarlak formlar ve devinimdir. Eserlerinde renk ve kompozisyon başlı başına önemli yer tutmaktadır. Espasın kurgulanmasında sıcak- soğuk ilişkilerinin ve zengin valör anlayışının önemli rolü vardır.

Sanatçılar eserlerini değişik tekniklerle üretirler, kimi bez üzerine kimi tahta üzerine boya ile resim yapar, kimi taş, metal,çamur,cam ile heykel yapar, kimi değişik objelerle enstalasyon yapar, esas olan ifade etmek istediği ve bunun için en uygun tekniği sanatçının özgürce seçmesidir.

Gravür resim sanatının başlangıcı Orta Avrupa’da 15. yüzyıla kadar iner. Rönesans bu sanatı geliştirmiştir. Önceleri tek renk çalışılabilirken 18. Asırdan sonar sanatçılar renkli de çalışabilmişlerdir. Ressamların kalıpları oyarak ya da işleyerek resim basmaları, yağlı boya tablo resmi yapmak kadar önem kazanmıştır. Bu teknikle resim yapan yabancı sanatçılar arasında Rönesans ustalarından Da Vinci, Rembrandt, Dürer ve 20. yüzyıl sanatçılarından Goya, Picasso, Bonnard, Munch, Toulouse-Lautrec, Dalí, Escher, de Kooning, Miró, Lichtenstein,Warhol’u sayabiliriz. Batıda kazı resimler seçkin müze ve koleksiyonlarda yer almakta, doğunun ve batının zengin ülkelerini özgün baskı resim sanatı galerileri kaplamış durumdadır.

Tekniğin özünde Heykeltıraşlıkta da uygulandığı gibi Gravür sanatçısının hazırladığı ve bir özelliği de kalıp olan orijinal yapıt vardır, sanatçı bu kalıptan isterse özel kağıda sadece bir adet baskı yapar veya sınırlı sayıda çoğaltıp, imzası ile her birinin özgünlüğünü belgeler.

Hoca A. Rıza, Sabri Berkel, Bedri Rahmi, Nuri İyem, Selim Turan, Turan Erol, Aliye Berger, Cihat Burak, Turgut Zaim, Mürşide İçmeli, Gül Derman, Devrim Erbil, Mehmet Güler, Ergin İnan, Hayati Misman özgün baskı sanatımızın oluşmasında çaba sarf etmiş değerli sanatçılarımızdan sadece birkaçıdır. Tual resmine göre daha zahmetli ve masraflı olan bu teknik yatırım isteyen atölyeler gerektirdiğinden önceleri sadece okullarda açılabilmişti, günümüzde Süleyman Saim Tekcan, Gören Bulut gibi usta sanatçılar kendi olanaklarıyla her türlü baskı tekniğinin yapılabildiği, tüm sanatçılara açık büyük özel baskı atölyeleri kurdular.

Resmin oluşması kesin kalıbın tamamlanmasından önce sanatçı isterse kalıbı için deneme baskı yapabilir. Buna deneme baskısı-D.B.(yabancı dilde E.E., -Epreuve d’Etat) veya aktarma baskısı (C.E.,Contre-Epreuve) adı verilir. Sanatçı aldığı örneklere göre kalıp üzerinde yeni çalışmalar yapabilir. Rembrant’ın başlıca özgün baskılarında bu tür değişmeler, resme yeni bölümler, katmalar görülür. Kalıpta kesin kararını veren sanatçı bu kalıptan dizi baskıya geçmeden önce kendisi için ön baskılar yapar. Bu resimlerin üzerine sanatçı grafit kalemle Sanatçı Baskısı (E.A.,-Epreuve d’Artiste) yazar. Bunlar sanatçının kendisi için basılanlardır, üzerlerine E.A.I, E.A.II gibi sanatçı tarafından imza atılır. Deneme baskılar doğal olarak sayıca azdırlar ve bir kalıptan yapılan deneme baskılarda her resim diğerinden farklılık gösterebilir. Bu nedenle bu baskılar dizi baskılardan değerli sayılırlar.

Bu sanat dalında işi bittiğinde kalıp sanatçı tarafından imha edilir. Resimlerin üstünde sanatçının kendi eliyle imzası, toplam baskı sayısı ve o resmin baskı sırasını gösteren sayı yer alır. Örneğin 8/10 yazmışsa anlamı sanatçının toplam baskı adedini 10 ile sınırladığı ve elimizdekinin 8 numaralı baskı olduğudur. Özgünlüğü belgelemede en ideal durum budur. Bu ilkelere uymadan yapılanlara sanatçının özgün baskı resmi denmez, matbaa işi seri üretim baskısı yani röprodüksiyon denir. Bir basımevi, sanatçının özgün baskı veya özgün çizgi veya boyama resimlerinden birinden, foto-mekanik röprodüksiyon yöntemlerinden yararlanarak aslının tıpkısı baskılarını yapar. Bu baskılar kopya veya tıpkıbasım olarak değerlendirilirler, özgün baskı sayılmazlar. Necip Yeşiltepe

Özgeçmiş

Ankara doğumlu sanatçı Gazi Üniversitesi Resim bölümünden 1982 yılında mezun oldu. Eğitmenliği ve sergileri ardından Belçika’ya yerleşti. Brüksel Flaman Güzel Sanatlar Akademisi (RHoK), Grafik Sanatlar Bölümünde  altı yıl süreli akademik eğitiminin ardından, Gravür ve diğer Baskı Teknikleri Dalında Yüksek Uzmanlık  diploması aldı. Avrupa’daki birçok  tanınmış müze ve atölyelerde sanatıyla ilgili proje, staj, workshop çalışmalarına katıldı. Halen Brüksel Flaman Güzel Sanatlar Akademisinin  tarihi grafik atölyesinde gravür ve diğer baskı sanatı teknikleri alanında çalışmalarını ve araştırmalarını sürdüren Yurdayüksel’in seçkin dergilerde yayınlanmış makaleleri vardır.

Geçmiş Sergileri: 2006-2007-2009 Art-Event Uluslararası Sanat Fuarı, Anvers; 2024 Artistica Art Gallery,Brüksel; 2024 Kiwanis Art Exhibition-Grimbergen/Brüksel; 2024 Art-In-Ahoy, Rotterdam – Hollanda; 2024 Gallery Elias&Esra,Anvers-Belçika; 2024 Salon d’Artistes Européens- Spa/Belçika; 2024 Espac’art Gallery, Mons-Belçika; 2024 Salzburg Art Fair; 2024 18th International Fine Art Exh., Libramont; 2024 Galerie RHoK, Brüksel; 2024-2003 La Maison de I’Europe-Bibliotheque Solvay, Brüksel; 2024 Galerie d’Artiste, Paris; 2024 Avrupa Parlamentosu, Brüksel; 1997-1999-2001-2002 Centre Culturel d’Auderghem-Salle Boticelli, Brüksel; 2024 Le Salon d’art, Paris; 2024 Galerie d’art-G –Belçika; 2024 Galerie Elysées, Paris; 1997 Galerie Myriel, Gent-Belçika; 1996 Royal Conservatoire Salle d’exposition, Brüksel

SanatLog Haber

SanatLog.com

İlişkili yazılar

Yorumlar

Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz...
Yorumunuzda avatar çıkması için gravatara üye olmalısınız!




Additional comments powered by BackType