Sanat, Eğlence, Animasyon ve Manga: Japonya Medya Sanatları Üzerine Söyleşiler

’nin yeni çağının habercisi olarak kabul edilen Gundam filmlerinin yaratıcısı ve yönetmeni TOMINO Yoshiyuki ve 80′li yıllardan bu yana medya ı alanında küratörlük ve incelemeler yapan 18 Eylül Cumartesi Pera Müzesi Oditoryumu’nda severlerle bir araya geliyor.

18 Eylül Cumartesi
15:00 TOMINO Yoshiyuki söyleşisi
17:00 söyleşisi

Katılım ücreti: 5 TL
Sunumların dili Japonca ve İngilizce’dir; simültane çeviri yapılacaktır.

Mobile Suite Gundam – Efsanevi Yaratıcısı ve Yönetmeni: TOMINO Yoshiyuki

TOMINO 18 Eylül Cumartesi saat 15:00′te Pera Müzesi Oditoryumu’nda severlerle bir araya gelecek.

İlk olarak televizyon dizisi olarak yaratılan bu film, Gundam, 1981′de bir sinema yapımına dönüştürüldü ve üç bölüme ayrıldı. İlk bölüm, gösterime girdiğinde ’nin yeni çağının habercisi olarak kabul edildi. Kurmaca bir evrende geçen filmde, Evrensel Yüzyıl, yıl 0079′da Zeon Prensliği, Dünya Federasyon’undan bağımsızlığını ilan etmiş ve bir bağımsızlık savaşı başlatmıştır.

Çatışma dünyadaki her kıtayı, bütün uzay kolonilerini ve ay yerleşimini direkt olarak etkilemiştir. Zeon, küçük olmasına rağmen “mobile suit” olarak adlandırdıkları insansı robotlarıyla taktiksel üstünlüğü elde etmiştir. Hikaye, yeni görevlendirilen Federasyon savaş gemisinin gizli araştırma üssüne gelmesiyle başlar.

TOMINO Yoshiyuki

1941′de Odawara Şehri’nde doğdu. Nihon Üniversitesi Koleji Sinema Bölümü’nden mezun olduktan sonra Mushi Productions’a katıldı ve Tetsuwan Atom (Astro Çocuk) gibi TV dizilerinin yapımında çalıştı. Sonrasında serbest çalışmaya başladı; birçok storyboard çalışması yaptı ve birkaç projede yapımcı olarak yer aldı. Bazı popüler yapımların yanı sıra, Umi no Toriton’un (Denizin Tritonu) ve Mobile Suit Gundam’ın yönetmenliğini yaptı. Aynı zamanda yazar ve öğretim üyesidir.

– Geleneksel Japon Kültür Merceğinden Medya Sanatlarına Bir Bakış

“Postmodernizmden beri , tasarım, mimari ve moda arasındaki sınırlar kalkmaya başladı. Bu olguda Japon medya sanatlarının rolü var. Başlıca simgesi, oynayan ve eğlenen bir grup hayvanı manga benzeri bir stilde ve kıvrak bir şekilde resmeden 12. yüzyıla ait Oynaşan Hayvanlar Defteri (Choju Giga) olan, zengin Japon oyun kültüründen yararlanarak dijital medya toplumundaki yaratıcılık arayışına nasıl bir katkıda bulunabiliriz? Kültürel çeşitliliğin yeniden keşfedilmekte olduğu bir dönemde Japonya’nın yeni bir perspektif getirebileceğine eminim.”

80′li yıllardan bu yana medya ı alanında küratörlük ve incelemeler yapıyor. NTT InterCommunication Center (ICC) ve diğer platformların kurulmasında görev almış, Ars Electronica ve Japonya Medya ı Festivali gibi pek çok yarışmada jüri olmuştur. Tokyo Üniversitesi’nden mühendislik alanında doktora alan, hem güncel, hem de büyülü fener ve panorama gibi erken dönem görsel medyada, medya teknolojisi, , kültür ile toplumun etkileşimi üzerine araştırmalar yapan ve yazılar yazan. Kusahara, halen Waseda Üniversitesi’nde profesör olarak görev yapıyor.

SanatLog Haber

sanatlog.com